Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op engeland.startpagina.nl

Engelse bankrekening openen - welke???

Loes
02 Nov, 2008 12:19

Hi

Ik vertrek binnenkort naar Engeland om te werken en wil daar een bankrekening openen. kan iemand mij advies geven over bij welke bank dat het beste zou zijn? En dan denk ik aan bv toegankelijkheid en de mogelijkheden voor internetbankieren etc..

Doei!

Loes

Bewerkt 16 Nov, 2012 20:32
Arjan
02 Nov, 2008 13:18

Ik adviseer je NatWest. Prima bank met goede online banking service en telefonisch kun je ook geld over maken.

Je hebt voor het openen van je rekening wel een werkgevers garantstelling nodig, zeker nu.

Marieke
03 Nov, 2008 09:02

De HSBC bank bied een rekening speciaal voor buitenlanders aan, de zogeheten passport account. Hiervoor betaal je een jaar lang 6 pond per maand maar je krijgt wel direct cheques, een debit card en internetbankieren. De hoge kosten zijn wel nadelig, maar het voordeel is dat je deze rekening binnen een uurtje geopend hebt. Veel andere banken stellen eisen als dat je eerst minimaal 3 of 6 maanden in de UK moet wonen voordat je een rekening opent.

Toet
03 Nov, 2008 17:00

Ik heb hier onwijs mee afgezien… ga in ieder geval niet naar Nationwide… Ik heb het twee jaar zonder debitcard moeten doen. Uiteindelijk naar Lloyds tsb gegaan en heb er meteen een debitcard gekregen….

succes!

Dennis
09 Nov, 2008 23:12

Zie dit bericht dat ik ergens in Februari heb geplaatst.

Succes, waar ga je wonen?

Hoi,

ik ben pas zelf naar engeland verhuisd en heb het als volgt aangepakt;

Eerst bij HSBC een passport account aangemaakt. Je hebt nodig, een paspoort en een bewijs van adres (Adres in NL kan dus ook, ik heb het verzekeringsbewijs van mijn auto gebruikt), je moet ook gelijk 60 pond storten, of 12 x 6 pond als je per maand wilt betalen.

Toen ik eenmaal gesettled was, weer naar de HSBC gegaan met een brief van mijn engelse werkgever en bewijs van mijn adres in engeland (huurcontract o.i.d) en mijn passport account omgezet naar een normaal account. Geen problemen, kan overal pinnen en heb ook een mastercard cc.

Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het wel.

Groeten

Loes
12 Nov, 2008 14:24

Bedankt iedereen voor de adviezen! Inmiddels succesvol een rekening geopend bij HSBC bank in Birmingham! Een passport account idd.

Was geen enkel probleem - zelfs niet zonder vaste baan. Ik werk als onafhankelijk en zelfstandig kleeneze distributeur in Engeland en dat was geen enkel probleem. Eind vd week krijg ik mn bankpas + chequebook.

THX

Loes

Marieke
13 Nov, 2008 09:49

Super voor je. Onze ervaring met HSBC tot nu toe is goed. De bankpas hadden we ook binnen een week in huis. En handig dat het gelijk een debitcard is waar je in winkels mee kunt betalen. Bij veel banken krijg je die namelijk niet direct.

Marieke

hz
21 Nov, 2008 03:05

Denk er wel om dat het systeem in engeland

nog niet zo optimaal is als in nederland,

Het kans soms zijn dat betalingen vertraagd worden afgeboekt en te zien zijn

op je internet overzicht

Kind regards

Jos
27 Okt, 2012 14:46

Wat zou de goedkoopste manier zijn om geld over te schrijven naar een engelse rekening?

Ik studeer in Engeland maar ik zit al enkele uren op te zoeken naar de meest voordelige manier voor euro's te storten naar een engelse rekening.

(of er een verschil is tussen wat banken aanrekenen en of je er voordeel uit haalt dezelfde bank te hebben hier als thuis)