mijn kat heeft vanmorgen op de bank geplast. Hoe krijg ik die plek nou schoon?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

eerst goed natmaken met een sopje van biotex groen.
laat de soplap er een tijdje opliggen, zodat de enzymen hun werk kunnen doen.
na verloop van tijd spoelen, en nabehandelen met schoonmaakazijn.

als de kat vaker gaat wildplassen even de urine laten controleren.
het zou blaasontsteking kunnen zijn.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als het een stoffen bank is, moet je eerst zoveel mogelijk vocht opnemen door bijvoorbeeld een handdoek of wc-papier erop te drukken, net zolang tot een papiertje droogblijft. Om die ammoniakgeur tegen te gaan kan je van Biotex groen een sopje maken. De enzymen die daar inzitten lossen de vetmoleculen op. Dat zou pure alcohol ook doen, maar is duurder. Chloor is geen goed idee op stof en katten zijn gek op de geur van chloor en chloor bleek alleen maar lost het vet niet op.

Verder heb je ook nog het middel Ecodor dat geurtjes van katten en hondenplas tegen gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed schoonmaken zoals al eerder is geantwoord.
Daarna behandelen met febresé, dit is te koop in een spuitbus in een goeie supermarkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een speciale spray op de markt die katten-urine neutraliseert. Werkt echt super.
Het heet ecodor. Ik moet het zelf ook wel eens gebruiken omdat de kat vaak op het kleed van de hond pist, maar echt, sprayen, laten drogen en eventueel herhalen bij hardnekkige stank en het is weer weg.